Ahmed Moussa completed his medical degree (2004) and paediatric training at University de Montreal, Quebec and his Neonatal-Perinatal Medicine training (2009) at University of British Columbia in Vancouver, BC. He also completed a Masters in Medical Education (2015) Dundee University, Scotland. Dr Moussa is a neonatologist at CHU Sainte-Justine, educator and Assistant Professor of Paediatrics at Université de Montréal and medical education researcher at CHU Sainte-Justine Research Center (FRQS Junior 1). He is the program director of the Neonatal-Perinatal Medicine training program at University of Montreal, the research director at the Mother-Child Simulation Center at CHU Sainte-Justine and the co-director of the Health Sciences Education Research Unit at CHU Sainte-Justine. He is an active member of national and international simulation networks (Canadian Paediatric Simulation Network, International Network for Simulation-based Pediatric Innovation, Research and Education). His research focuses on simulation-based training, procedural skills and communication training.

Ahmed Moussa a complété son Doctorat en médecine (2004) et sa résidence en pédiatrie à l’Université de Montréal, Québec, et sa sur spécialité en médecine néonatale et périnatale (2009) à l’University of British Columbia, Vancouver. Il a, de plus, complété une maitrise en éducation médicale (2015) à Dundee University en Écosse. Dr Moussa est un néonatalogiste au CHU Sainte-Justine, éducateur et Professeur adjoint de pédiatrie à l’Université de Montréal et chercheur en éducation médical au Centre de recherche du CHU Sainte-Justine (Chercheur boursier FRQS Junior 1). Il est directeur de programme en médecine néonatale et périnatale à l’Université de Montréal, directeur de la recherche au centre de simulation mère-enfant du CHU Sainte-Justine et co-directeur de l’unité de recherche en pédagogie des sciences de la santé au CHU Sainte-Justine. Il est un membre actif de réseaux nationaux et internationaux en simulation (Canadian Paediatric Simulation Network, International Network for Simulation-based Pediatric Innovation, Research and Education). Sa recherche se concentre sur l’éducation et la formation par simulation, l’apprentissage des procédures techniques et de la communication.

Publications récentes

  • Pennaforte, T., Moussa, A., Loye, N., Charlin, B., et Audetat, M.-C. (2016). Exploring a new simulation approach to improve clinical reasoning teaching and assessment: randomized trial protocol. JMIR Research protocol, 5(1). http://dx.doi.org/10.2196/resprot.4938