Pr. Diane Leduc

Université du Québec à Montréal

Diane Leduc is a professor in the department of didactics at Université du Québec à Montréal, and the director of Observatoire interuniversitaire sur les pratiques innovantes d’évaluation des apprentissages (OPIÉVA). Her interests include university pedagogy, professor training, pedagogical practices and learning assessment, particularly within the art context. With a background in architecture and a Ph.D. in the study and practice of arts, as well as two postdoctoral trainings in the didactics of higher education, her professional background attests to her broad perspective on the various disciplines she comes in contact with. A recipient of several arts and research grants, she gets involved on a regular basis in various cultural, educational and community organizations.

PUBLICATIONS

Leduc, D., & Béland, S. (2017). Regards sur l’évaluation des apprentissages en arts à l’enseignement supérieur (Vol. 1). PUQ.
Ménard, L., & Leduc, D. (2016). La motivation à apprendre des étudiants de français et de littérature au cégep. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, 32(32(2)). Retrieved from http://journals.openedition.org/ripes/1063
Leduc, D., Ménard, L., & Le Coguiec, É. (2014). Formation initiale et modèles d’enseignement de nouveaux enseignants au collégial. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, 30(30(3)). Retrieved from http://journals.openedition.org/ripes/855
Leduc, D., Blais, J.-G., & Raîche, G. (2012). Intégration des pratiques d’évaluation des apprentissages aux pratiques pédagogiques dans le domaine des arts au collégial. Revue des sciences de l’éducation, 38(2), 373–396. https://doi.org/10/ggc9w5
Leduc, D., Riopel, M., Raîche, G., & Blais, J.-G. (2011). L’influence des définitions des habiletés disciplinaires sur la création et le choix d’items dans le PISA et le TEIMS. Mesure et évaluation en éducation, 34(1), 97–129. https://doi.org/10/ggc9w6
Leduc, D., & Béland, S. (n.d.). Regards sur l’évaluation des apprentissages en arts à l’enseignement supérieur: Tome 1. https://doi.org/10/ggc9w8